פרק 10: ״האם אהבה זה הכל בקשר זוגי?״ - פרידות ואהבה | עם ויקי לביא
בפרק הזה אירחתי את ויקי לביא משל לשיחה כנה ועמוקה על פרידות, אהבה, והבדידות שמסתתרת בתוך קשרים זוגיים. דיברנו על המורכבות הרגשית של פרידה - למה לפעמים דווקא הצד שעוזב חווה קושי עצום, איך דפוסי ההיקשרות שלנו מנהלים אותנו ברגעים האלה, ולמה כל כך קשה לבחור “צדדים” מול חברים ומשפחה.
דיברנו גם על הרגע הזה שבו אנחנו חוזרים לאותו אדם אחרי שכבר שיתפנו את החברים שלנו, ועל תחושת הבדידות והבלבול שמתלווה לזה. על איך אפשר לבחור פרטנרים בצורה מדויקת יותר עבורנו דרך שאלות עמוקות יותר, ולא רק דרך משיכה או “כימיה”.
ובתוך כל זה, ניסינו לשאול בכנות: האם אהבה באמת מספיקה כדי להחזיק קשר זוגי? וכמה פעמים שמעתם את המשפט “שחררי” ורק הרגשתם יותר לבד?
כי לפעמים פרידה מרגישה ממש כמו גמילה עד לרמה שבה אנחנו נאחזים רק בתחושת ה״אהבה״, גם כשהקשר כבר לא מיטיב איתנו.
וזה אולי אחד המשפטים הכי חשובים בפרק:
״זוגיות לא יכולה לרפא את תחושת הבדידות שבתוכנו.״
זה פרק על כאב, על היקשרות, על אהבה, ועל הדרך לחזור לעצמנו גם אחרי הלב השבור
דיברנו גם על הרגע הזה שבו אנחנו חוזרים לאותו אדם אחרי שכבר שיתפנו את החברים שלנו, ועל תחושת הבדידות והבלבול שמתלווה לזה. על איך אפשר לבחור פרטנרים בצורה מדויקת יותר עבורנו דרך שאלות עמוקות יותר, ולא רק דרך משיכה או “כימיה”.
ובתוך כל זה, ניסינו לשאול בכנות: האם אהבה באמת מספיקה כדי להחזיק קשר זוגי? וכמה פעמים שמעתם את המשפט “שחררי” ורק הרגשתם יותר לבד?
כי לפעמים פרידה מרגישה ממש כמו גמילה עד לרמה שבה אנחנו נאחזים רק בתחושת ה״אהבה״, גם כשהקשר כבר לא מיטיב איתנו.
וזה אולי אחד המשפטים הכי חשובים בפרק:
״זוגיות לא יכולה לרפא את תחושת הבדידות שבתוכנו.״
זה פרק על כאב, על היקשרות, על אהבה, ועל הדרך לחזור לעצמנו גם אחרי הלב השבור
